Mitä kautta olette varanneet hotellit / lennot?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Kaitsu75
Viestit: 27
Liittynyt: 23.11.2009 18:25
Paikkakunta: Salo

Mitä kautta olette varanneet hotellit / lennot?

Viesti Kirjoittaja Kaitsu75 »

Tekisi mieli vuonna 2013 mennä bkk ja sieltä noin kolmeksi viikoksi hua hiniin. Olllaan aina menty ns valmismatkoilla nytkin lähtö krabille kolmeksi viikoksi 1.1.2012. Mutta turha ruokkia matkanjärjestäjiä yms. kun voi itsekkin räätälöidä. Meitä olisi siis kaksi aikuista ja lasta silloin 2013 11 ja 4 vuotiaat.Olen ihan huvikseni katsellut hotels.com ja ebookersia ja jotain edullisia lentoja olen löytänyt vertaa.fi kautta. Mutta neuvokaas nyt tyhmää miten saisin räätälöityä suht järkevän reissun meille reilu vuoden päähän. Lento saisi melkein olla suora tai maks yksi välilasku ei jaksa noiden lasten kanssa enempiä vaihtoja. Pannaan lasten syyksi kun ei itse jaksa :P Siis ei sinne ilmaiseksi tarvitse päästä mutta joku 5-6000e olisi sellainen jees budjetti kun hotellikin saisi olla sentään sellainen missä kunnon altaat yms. Kiitos jo etukäteen.
Avatar
joveliino
LadyBoy
Viestit: 246
Liittynyt: 11.1.2004 12:04
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Mitä kautta olette varanneet hotellit / lennot?

Viesti Kirjoittaja joveliino »

Hotellit booking.com
Lennot suoraan ko. yhtiöiltä.
bimbo
Kannattajajäsen
Viestit: 8053
Liittynyt: 9.5.2004 11:46
Paikkakunta: Las Palmas

Re: Mitä kautta olette varanneet hotellit / lennot?

Viesti Kirjoittaja bimbo »

joveliino kirjoitti: Lennot suoraan ko. yhtiöiltä.
Ei välttämättä aina se halvin vaihtoehto.
vertaa.fi on hyvä.

Jos Englanti taipuu niin www.edreams.com
Tuolta usein lentoja varaillut, ja on monesti olleet jonnin verran halvempia kuin muualla.
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7232
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Mitä kautta olette varanneet hotellit / lennot?

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Ehkä jo olet huomannutkin..... useimmat lentoyhtiöt eikä hotellit myy vielä reilua vuotta eteenpäin. Joten suunnittelu niiden osalta vielä vähän hankalaa.
Avatar
rahi
Viestit: 506
Liittynyt: 19.6.2006 21:58
Paikkakunta: Bangkok/Espoo

Re: Mitä kautta olette varanneet hotellit / lennot?

Viesti Kirjoittaja rahi »

Lennot joko suoraan tai supersaver, hotellit tripadvisorin kautta tai paikanpäältä.
natus
Viestit: 6787
Liittynyt: 27.7.2010 23:47

Re: Mitä kautta olette varanneet hotellit / lennot?

Viesti Kirjoittaja natus »

Usein kannattaa katsoa monta varauskonetta, koska niiden yhteistyökumppanien määrä vaihtelee. Pop travel on ollut aika ok. Skyscanner on ihan ok. Ebookers ei usein ole ollut halvin, mutta esimerkiksi autonvuokarauksessa Espanjassa niiden suosittelemista vaihtoehdoista olen saanut parempaa laatua kuin halvimmasta vaihtoehdoista. Melkein aina auto on paikanpäällä upgreidttu kun taas ihan halvimmissa vaihtoehdoisssa ei koskaan. Ja halvimpiin on liittynyt ärstyttävää lisärahastuspyrkimystä.
Hotellit bookingcom on se, mitä olen suosinut helppouden ja sen takia, että tyypillisesti hotellien peruminen tai säätäminen on maksutonta, eikä ennakkomaksuaja peritä.
Aasiassa myös esim. asiatravel on osoittautunut toimivaksi ja palvelultaan vähän turhankin hyväksi.
Pysähdy Suomussalmella. Sinne ryssäkin pysähtyi!

Fanaatikko on ihminen, joka ei pysty muuttamaan mielipidettään ja kieltäytyy vaihtamasta aihetta.
jysky58
Viestit: 34
Liittynyt: 7.11.2009 17:56

Re: Mitä kautta olette varanneet hotellit / lennot?

Viesti Kirjoittaja jysky58 »

Moro!
Mene hotelscombined.com sivuille niin sieltä löytyy
Jymylisko
Viestit: 2311
Liittynyt: 28.12.2009 11:06

Re: Mitä kautta olette varanneet hotellit / lennot?

Viesti Kirjoittaja Jymylisko »

Lentoja löytyy esim. Travellink, Supersaver, Skyscanner ja Ebookers.
meitsi123
Viestit: 322
Liittynyt: 25.12.2011 23:28

Re: Mitä kautta olette varanneet hotellit / lennot?

Viesti Kirjoittaja meitsi123 »

Edellisellä pattayan reissullani (ja ensimmäisellä) varasin lennot suoraan yhtiöltä ja hotellin www.agoda.fi ja näin säästyi Aurinkomatkoihin verrattuna 500€.
Agoda vaikutti hyvältä paikalta...selkeät suomenkieliset sivut ja paljon hotelleja. Lupaavat vielä, että jos joku muu tarjoaa halvemmalla, niin hyvittävät erotuksen. Tiedä sitten miten käytännössä toimii.
Voisko joku muu tehdä sen...
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Re: Mitä kautta olette varanneet hotellit / lennot?

Viesti Kirjoittaja Peku »

Kuukausi sitten tuli oltua viikonpäivät Chiang Raissa ja tuolta varasin www.chiangraihotels.com toimi kuten pitääkin. Samaa ehkä käytän myös ensikerralla kun pohjoisessa käyn, tarjouksista riippuen. Olin B2 Night Bazaar hotellissa, 450 bahtia yö. Hotelli oli vasta puolisen vuotta sitten avattu ja sopiva mulle.
Vastaa Viestiin