Pitäisikö päivittää? Helpottaisi kirjautumista.
Valvoja: Modet
Pitäisikö päivittää? Helpottaisi kirjautumista.
NET::ERR_CERT_DATE_INVALID
Subject: thaiklupi.fi
Issuer: Let's Encrypt Authority X3
Expires on: 23 Apr 2019
Current date: 23 Apr 2019
Subject: thaiklupi.fi
Issuer: Let's Encrypt Authority X3
Expires on: 23 Apr 2019
Current date: 23 Apr 2019
Re: Pitäisikö päivittää? Helpottaisi kirjautumista.
Juu jotain tuollaista se äkisi kun tulin kotiin aamupäivällä kl 10.00 Suomen aikaan, aamulla kl 08.00 ei mitään. No laitoin poikkeusluvan ja homma jatkuu normaalisti.
Re: Pitäisikö päivittää? Helpottaisi kirjautumista.
Pukkaa varmennevirhettä eikä anna kirjautua foorumille ???
Re: Pitäisikö päivittää? Helpottaisi kirjautumista.
Kun ottaa sen https tilalle http, niin ei herjaa.loy kirjoitti:Pukkaa varmennevirhettä eikä anna kirjautua foorumille ???
Re: Pitäisikö päivittää? Helpottaisi kirjautumista.
Varmenne mennyt vanhaksi.Yleensä alle vrk niin homma taas pelaa normaalisti
Let's play rock'n roll
Re: Pitäisikö päivittää? Helpottaisi kirjautumista.
Ei sitä koskaan varmasti tiedä. Muutama viikko sitten oli tällainen viesti:KooBee kirjoitti:Varmenne mennyt vanhaksi.Yleensä alle vrk niin homma taas pelaa normaalisti
Tuo siis oli aprillipila, mutta tämä eilinen toimi kuitenkin vakuuttavammin. Lisäksi tänään heitti minut kokonaan ulos klupilta ja piti resetoida salasana. En kai muuten olisi niin herkkä, mutta viikko mennyt koodareitten ja ylläpidon ajatusmaailmaa tulkiten. Kaikella kunnioituksella täällä ollaan suurimmaksi osaksi järkeviä. Joskus opiskeluaikana tuli töissä vastaan se koodareitten ykkösmoka. Tuolloin autokorjaamolla ja tietojärjestelmän mitoitus. Kuinka pitkä työpäivä: 8 tuntia. Kuinka monta asiakasta: 48. Systeemi mitoitetaan 10 minuuttia per asiakas tahtiin. Tietoteknisesti oikein, mutta kun ne asiakkaat ovat 80% yhden tunnin sisällä tuomassa tai hakemassa autoaan. Väärin mitoitettu tosielämään suhteutettuna.Kaikki Klupin tunnukset suljetaan ja poistetaan vielä tämän päivän kuluessa. Huomaat tämän siitä, että et enää voi kirjautua vanhoilla tiedoilla Klupille.
OP ei suostu kertomaan vaatimuksia OP Mobile käyttöön. Vaikka osa valittaa, ettei toimi täysin Android 9 kanssa. Samoin DNA on kuulemma rajoittanut viestintää joissakin paketeissa. Eivät myöskään kerro tuleeko SMS LTE verkossa datana vai pitääkö olla nk. mobiiliverkko (3G tai 2G). Kertovat minimivaatimukset hyvin yleisellä tasolla ja sitten pitää itse selvitellä. Sain ongittua OP:n vastauksen siihen, että ilman mobiiliavainta vahvistusviesti voidaa lähettää tekstiviestinä joissakin tapauksissa. Ei kerrottu missä tapauksissa. Sivuilta puuttuvat selvät ohjeet ja henkilökunnan vastaukset ovat, että tarkista sivustoilta. Asiakasta ei kuunnella tai ymmärretä. Voisivat päivittää sivujaan, että pitää olla uudempi kuin Android 5, mutta toimii vasta Android 8 versioissa eikä Android 9. Tuo SMS over LTE on edelleen auki, mutta tuskin ovat ajatelleet. Suomessahan toimii 2G verkkokin kai?
Verottajan koodarit tehneet jäynän ulkomailla asuville ja verotuspäätös ei vastaa ilmoitettuja lukuja. Paperiversiossa on vapaa tekstikenttä, mutta ei nettiversiossa. Soitin ja sain asian hoidettua, mutta puhelinpalvelussa olevan sovelluksen paukut eivät riitä korjauksen tekemiseen. Mitä varten on puhelinpalvelu virheiden korjaamiseksi, jos se ei niitä voi korjata. Enite risoo se, että tuo virhe on ollut kohta kaksi kuukautta eikä sitä ole viitsitty päivittää, kun osa ei huomaa ja niille, jotka huomaavat, voidaan korjaus tehdä. Sikäli auttaa puhelun pituuteen, kun vastaaja tietää jo etukäteen vastauksen.
Kaiken tuon päälle klupin varmenteet vanhenivat, mikä on ainoa asia, mikä ilmeni selvästi ja minkä pystyi itsekin ohittamaan. Ainoa hyvä asia näissä sotkussa. Siitä kiitos klupille.
Dtac sitten sössi kunnolla. Olivat päivittäneet tekstiviesti keskuksen numeron tyylin lottoarvonta. Joskus osuu ja joskus ei. Osa palvelimista päivittämättä ja toimivat siis vanhan numeron takana. Osa päivitetty uudelle. Tullut vastaava ihan omassa työelämässä vastaan. Siviilissä myös, koska esim. Mikkisoftan ja Yahoon tunnusten salasanan päivittäminen kestää joskus yli vuorokauden. Osalla palvelimista toimii ja osalla ei. Jotta sotku kasvaisi, koodarit tai softapuoli eivät päivittäneet tekstiviesti keskuksen numeroa Dtac sivuilla (useassa paikassa). Uutta numeroa ei ollut missään näkyvillä. Tuo oli muuten koomistakin, kun kertoivat minulla olevan väärä keskusnumero. Laitoin perään linkin Dtac sivuille ja totesin, että sieltä sain. Vastasivat, että on se silti väärä, mutta lupasivat korjata tai siis pyytää jonkun korjaamaan. Sitten piti soittaa Suomeen. DTAC sivulla on kansainvälisiä puheluita varten selkeä ohje ja edullinen 5 thb/min hinta, kun käyttää 004 alkua. Plussalla viisinkertainen hinta. Toimi ja sain soitettua puhelun, vaikka ehdoissa luki, että toimii vain PREPAIDISSA. En viitsinyt enää sitä reklamoida kun kuitenkin oli jo edellisissä virheissä tarpeeksi korjaamista. Mikähän on päivitysrutiini puhelinnumeroiden muutoksissa tai sitten palveluita koskevissa ohjeissa... Muistaakseni sieltä on otettu jokin 00-alkuinen numero pois ja yhdistetty toimintoja, mutta ohjetta ei siis ole muutettu. Tai sitten on vielä hullummin, kun lukee, että toimmi 1800 verkossa. Kuitenkin moni on 2100 verkossa. Arvotaan siis puhelin, millä voi soittaa ulkomaille.
Hyvin paljon sivuston tai palveluntarjoajan virheitä, mitkä käyttäjän tulee selvittää voidakseen jatkaa palvelun käyttöä.
Testasin ja DTAC Call sovellus sekä Textra näyttivät sellaisia tekstiviestejä, mitkä eivät Androidin omassa Messaging sovelluksessa näkyneet. Puhelin sitten vaatisi käyttämään MiMessaging sovellusta, muttei siinä tavalliseen mitään eroa tuntunut olevan.
Oma seuraavien päivien tehtävä on löytää jokin paikka, missä voi vaihtaa tekstiviestit ja puhelut puhelimen sim-kortille, kun nyt ne menevät MI-pilveen ja synkronoituvat puhelimelle. Päivittämistä siinäkin.
Re: Pitäisikö päivittää? Helpottaisi kirjautumista.
Hoitaako Hoto myös Netflixiä, kun oli eilen vaikeuksia saada toimimaan + kirjautumis ongelma?
klupin talidomi
Re: Pitäisikö päivittää? Helpottaisi kirjautumista.
Näissä kaikissa, myös minun kiroamissa, palveluissa on se vika, ettei asiakasta kuunnella tai haluta ymmärtää. Ei kohdistu kritiikki klupiin, mutta jos annetaan asiakkaan arvailla onko vika omassa koneessa, yhteydessä, palveluntarjoajassa tai jossain muualla, niin aika huonoa asiakaspalvelua on. Klupin tapauksessahan tuli selvä ilmoitus, että varmenne on vanhentunut.jimmy kirjoitti:Hoitaako Hoto myös Netflixiä, kun oli eilen vaikeuksia saada toimimaan + kirjautumis ongelma?
Kun jokin ei toimi, voisi miettiä kannattaisiko laittaa vikailmoitusviesti etusivulle sen sijaan, että asiakkaat tukkivat puhelinlinjat ja netin.
Tosin omalla kohdalla olisi riittänyt DTAC osalta, että olisivat puhelinnumeron vaihdon lisäksi päivittäneet sen sivuilleen.