Mennäkkö Phuketiin vai ei?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

harkonen
Viestit: 121
Liittynyt: 15.7.2004 11:21

Mennäkkö Phuketiin vai ei?

Viesti Kirjoittaja harkonen »

Olemme lähdössä 1.1.2005 Bangkokiin, josta aikomus oli käydä Phuketissa 5 päivää, josta kaksi Kata Beachillä ja kolme Racha Yailla. Lennot Bangkokista Phuketiin on varattu 6.1.2005. Kannattaako tuonne nyt mennä ollenkaan vai perua koko Phuketin keikka?

Phuketin Hotelli (Smile-Inn Kata) on kunnossa ja tilaakin on vaikka viettää kaikki viisi yötä, jos Ban Rayan bunglowit eivät ole asuttavassa kunnossa.

Miten itse tekisitte, peruako Phuketin reissu ja yrittää varata vastaavanlaista Cha-Amista tai Hua Hinistä (vai jostakin muualta?) vai toivoa parasta ja mennä Phuketiin 6.1.2005?? Auttakee...
Art2
Ukkomies
Viestit: 893
Liittynyt: 20.7.2004 19:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Art2 »

No minä en menisi Phukettiin, siis näillä tiedoilla mitä nyt on saatavilla. Kattelisin jonkun muun paikan!
Paikkakuntia joilla olen yöpynyt Thaimaassa on toistaiseksi kertynyt 29 kpl.
Sitä saa mitä tulee!
nallepuh
Viestit: 12
Liittynyt: 26.7.2004 14:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nallepuh »

Minä ainakin peruisin Phuketin reissun ja menisin jonnekin muualle.. vaikka tuo teidän hotelli olisikin ok kunnossa, ei koko Phuketin tuhoja korjata viikossa eikä edes kuukaudessa.. :( Ja jälkijäristyksiäkin saattaa joidenkin lähteiden mukaan tulla vielä viikkojenkin päästä.

Korjatkaa, jos olen väärässä. Minulla ei ole suoraa tietoa ihmisiltä paikanpäältä, olen vain seurannut tilannetta medioista.
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33662
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
harkonen
Viestit: 121
Liittynyt: 15.7.2004 11:21

Viesti Kirjoittaja harkonen »

Olisiko järkeä lentää Phuketiin ja mennä siitä sitten Koh Samuille? Pääseekö sinne julkisilla Phuketin kentältä vai meneekö taksilla ajeluksi?
Huppe
Viestit: 7018
Liittynyt: 19.12.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja Huppe »

harkonen kirjoitti:Olisiko järkeä lentää Phuketiin ja mennä siitä sitten Koh Samuille? Pääseekö sinne julkisilla Phuketin kentältä vai meneekö taksilla ajeluksi?
Ei ole järkeä lähteä tuolle alueella jo siellä riehuvan epidemiavaaran vuoksi. Et liene dikkaa ruumiitakaan, joten ei muuta kuin suora lento Samuille "turvaan", varmasti hyvä loma Samuillakin...
Avatar
Kari69
Viestit: 4787
Liittynyt: 16.12.2003 9:54
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja Kari69 »

Kavin juuri ajelulla Patong beachilla.
Kaynnissa on kova siivousurakka. Apuna on mm kaivinkoneita.
Uskon etta viikon paasta paikat on putsattu.
Pahemmat rikkoontumiset tietenkin korjaamatta.

Vaikka paikata saataisiinkiin putsattua, niin turisteja lienee tosi vahan.
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Viesti Kirjoittaja Peku »

Eiköhän Phuket kannata kiertää kaukaa jonkin aikaa...voi tulla jotain tällaista rannalla vastaan.. http://203.151.217.23/picweb/patong.html ei kannata katsoa, ellei välttämättä etsi omaisiaan. Jotkut kauniita kuolleinakin.. :?
harkonen
Viestit: 121
Liittynyt: 15.7.2004 11:21

Viesti Kirjoittaja harkonen »

Huppe kirjoitti:
harkonen kirjoitti:Olisiko järkeä lentää Phuketiin ja mennä siitä sitten Koh Samuille? Pääseekö sinne julkisilla Phuketin kentältä vai meneekö taksilla ajeluksi?
Ei ole järkeä lähteä tuolle alueella jo siellä riehuvan epidemiavaaran vuoksi. Et liene dikkaa ruumiitakaan, joten ei muuta kuin suora lento Samuille "turvaan", varmasti hyvä loma Samuillakin...
Kalliita näyttivät Bangkok Airin lennot olevan Samuille... Damn, kun on AirAsialta jo ostettu liput Phuketiin... Olisiko järkevää vai järjetöntä mennä lentäen Phuketin kentälle ja siitä Samuille?

Epidemiat kyllä kammottaa, mutta turistien vähyys taas puolestaan houkuttelee Phuketiin. Mitä ruumiisiin tulee, niin eihän itse Phuketin saarella kuolleita ole "kuin" 130, ainakin Yle TXT-TV:n mukaan. Khao Lakissa ja Phi Phillä ruumiita voisi olla enemmänkin.

Jos epidemiat eivät ala "riehumaan" Phuketissa ja Ban Rayan bungalowikylä on olemassa, niin saattaa olla, että mennään tarkastamaan tilanne. http://www.sawadee.com ainakin ilmoittaa, että Ban Raya on täysin kunnossa ja toiminta jatkuu normaalisti.

Pitänee päättää viimeistään ennen 6.1.2005, silloin lähtisi lento Bangkokista Phuketiin...
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Viesti Kirjoittaja Peku »

Useimmat vainajat on huuhtoutuneet mereen, tiedä sitten löytyykö niitä rannoilta myöhemmin. Miten sitten yleinen hygienia Phuketin turma-alueella kun jätevedet, öljyt, bensat, mätänevä aines yms. sekoittuneet käyttöveteen...missä voi ottaa esim. suihkun? En menisi ainakaan tuonne onnettomuusalueen luokse mitään lomaa viettämään...muitakin paikkoja löytyy Thaimaasta. Itse olen ajatellut Phuketia ensi lokakuussa..
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33662
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Peku kirjoitti:Useimmat vainajat on huuhtoutuneet mereen, tiedä sitten löytyykö niitä rannoilta myöhemmin. Miten sitten yleinen hygienia Phuketin turma-alueella kun jätevedet, öljyt, bensat, mätänevä aines yms. sekoittuneet käyttöveteen...missä voi ottaa esim. suihkun? En menisi ainakaan tuonne onnettomuusalueen luokse mitään lomaa viettämään...muitakin paikkoja löytyy Thaimaasta. Itse olen ajatellut Phuketia ensi lokakuussa..
Juu enkä minä, mikä tahansa muu kuin Patong, Kata, Karon, Phi Phi tai Khao Lak.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
mjip
Sponsori
Viestit: 2810
Liittynyt: 15.12.2003 13:55
Paikkakunta: Ciangmai

Viesti Kirjoittaja mjip »

Joo,siksipa minakin olen lahdossa Papuan Uuteen Gineau'hin tuossa heti alkuvuodesta :wink:
Ei elamisen maaralla valia,laatu ratkaisee!
http://www.thaiklupi.fi/foorumi
Avatar
Eeva
Viestit: 107
Liittynyt: 17.6.2004 23:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Entäs Krabin maakunta? Olen ajatellut muuta osan matkastani sinne 19.1. alkaen. Mitä mieltä olette?
Avatar
Patong
Manila Magic
Viestit: 2590
Liittynyt: 16.12.2003 0:24
Paikkakunta: Manila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Patong »

Lasse kirjoitti:
Peku kirjoitti:Useimmat vainajat on huuhtoutuneet mereen, tiedä sitten löytyykö niitä rannoilta myöhemmin. Miten sitten yleinen hygienia Phuketin turma-alueella kun jätevedet, öljyt, bensat, mätänevä aines yms. sekoittuneet käyttöveteen...missä voi ottaa esim. suihkun? En menisi ainakaan tuonne onnettomuusalueen luokse mitään lomaa viettämään...muitakin paikkoja löytyy Thaimaasta. Itse olen ajatellut Phuketia ensi lokakuussa..
Juu enkä minä, mikä tahansa muu kuin Patong, Kata, Karon, Phi Phi tai Khao Lak.
Meilla oli kans varattuna Phuketin reissu 7.2/14.2 kavereitten kans.
Tjareborg ilmoitti, etta Phukettiin ei lenneta ainakaan tammikuussa.
Kavereitten lento olis ollu ensimmainen (7.2) nailla nakymin tammikuun
jalkeen toteutuva charter Phukettiin Tjareborgilla. Ei haluttu alkaa
riskeeraamaan, etta sekin peruuntuu. Samoin missa kunnossa kaikki
tutut paikat on, miten terveystilanne, mita tulee vastaan rannalla
snorklatessa, jne jne. Voi ollu muutenki aikasta alakuloinen meininki tuolla
suunnalla jonku aikaa, ymmarrettavasti....

Peruin aamulla meidan kaikkien reissut ja varattiin Finskin reittilennot
Bangkokkiin klupihinnoin 11.3 ja paluu 4.4. Samalla reissu pitenee
2vk:sta reiluun 3vk:oon. Paakohde tulee olemaan Pattaya, joka
jaany itellaki toistaiseksi valiin, mutta viides kerta naemma toden sanoo... :wink:

Lasse, ethan sina satu oleen tuona aikana Pattayalla, etta paastaisiin
tutustumaan Pattayaan reitit tuntevan oppaan avustuksella...? :mrgreen:
Avatar
Justeeri
Clan of ugly men
Viestit: 1206
Liittynyt: 15.12.2003 16:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Patong, ehkä noista kannattaisi kysellä muualla kuin tässä katastrofiin liittyvässä ketjussa ?
Rehellisyys maan perii
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33662
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Patong kirjoitti:

Peruin aamulla meidan kaikkien reissut ja varattiin Finskin reittilennot
Bangkokkiin klupihinnoin 11.3 ja paluu 4.4. Samalla reissu pitenee
2vk:sta reiluun 3vk:oon. Paakohde tulee olemaan Pattaya, joka
jaany itellaki toistaiseksi valiin

Lasse, ethan sina satu oleen tuona aikana Pattayalla, etta paastaisiin
tutustumaan Pattayaan reitit tuntevan oppaan avustuksella...? :-D
Juuh paikalla ollaan, 27.3 --> (siitä lisää myöhemmin) 8)
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Malaku
Viestit: 682
Liittynyt: 27.1.2004 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Malaku »

harkonen
Phuket-intoiluusi on pakko heittää yksi kysymys tai oikeastaan arvelu.
Sinullahan on sataprosenttinen tieto seuraavan hyökyaallon saapumisesta
eli voit mennä sinne turvallisin mielin.
Minä taas uskon, että aika entinen ei palaa koskaan etelä-Thaimaan itä-
rannikon lomakohteisiin. Ei ainakaan ennenkuin sinne on luotu jonkinlai-
nen turvajärjestelmä. Näin vaan on ikävä kyllä.
Ei niin synkkää yötä,ettei aamu valkene.
Seuraavat reissu Thaimaahan 1.2 - 28.4.2016
harkonen
Viestit: 121
Liittynyt: 15.7.2004 11:21

Viesti Kirjoittaja harkonen »

Malaku kirjoitti:harkonen
Phuket-intoiluusi on pakko heittää yksi kysymys tai oikeastaan arvelu.
Sinullahan on sataprosenttinen tieto seuraavan hyökyaallon saapumisesta
eli voit mennä sinne turvallisin mielin.
Minä taas uskon, että aika entinen ei palaa koskaan etelä-Thaimaan itä-
rannikon lomakohteisiin. Ei ainakaan ennenkuin sinne on luotu jonkinlai-
nen turvajärjestelmä. Näin vaan on ikävä kyllä.
Kauanko on mielestäsi syytä odottaa seuraavaa tsunamia? Viikko? Kuukausi? Vuosi? Milloin oli edellinen? Kysymyksiä, kysymyksiä, vaan ei vastauksia... :roll:

Kaikkea ikävää maailmalla tapahtuu, jenkkilässä sortui pari taloa 2001 (kuolleita 3000), kiinassa oli tuhoisa mutavyöry 1976 (kuolleita 250 000). Mitä tapahtuu seuraavaksi ja ennenkaikkea missä? Kuka tietää? Se voi olla tuhoisa ydinvoimalaonnettomuus Venäjällä tai Suomessa? Oletko turvassa kotonasikaan?
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33662
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

harkonen kirjoitti: Kauanko on mielestäsi syytä odottaa seuraavaa tsunamia? Viikko? Kuukausi? Vuosi? Milloin oli edellinen? Kysymyksiä, kysymyksiä, vaan ei vastauksia... :roll:
Opas kirjoitti:
Kun kirjoitan tätä, on uusi Tsunami varoitus annettu!!
:shock: http://www.cnn.com/2004/WORLD/asiapcf/1 ... index.html
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... 3911#53911
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
longi
Kukkakeppi
Viestit: 1893
Liittynyt: 14.7.2004 20:08
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja longi »

Viemärit tukkeessa, kadut, rannat... mudan peitossa, puhdas pesuvesi?, kalman haju ( vaikka ihmiset on korjattu pois, eläimet)...... Hauskaa lomaa....
Takaisin miesten mitoissa
Avatar
vlahti
Moderaattori
Viestit: 1632
Liittynyt: 15.12.2003 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vlahti »

Terve,
longi kirjoitti:Viemärit tukkeessa, kadut, rannat... mudan peitossa, puhdas pesuvesi?, kalman haju ( vaikka ihmiset on korjattu pois, eläimet)...... Hauskaa lomaa....
Toisaalta, me emme tiedä täällä mitään... On paikallisille todella paha juttu, jos täällä tietämättöminä saamme jonkun, joka voisi matkustaa, perumaan matkansa.

Paikalla olevilta saamani viestin mukaan Katan, Karonin alue on puhdistunut ja elämä tuntuu jatkuvan. Phuket Townista viestit ovat samoin, että mistään muusta kuin alakuloisesta ilmapiiristä ei edes huomaa mitään tapahtuneenkaan. Eli, ei nyt varmasti kannata ajatella ensi viikolla majoittuvansa Patongilla jossakin hotellissa, mutta Phuket on iso alue, josta vain muutamat osat kärsivät suunnattomia tuhoja, toiset alueet selvisivät vähemmällä tai ilman mitään.

Tottakai pitää tunnistaa uudet mahdolliset riskit, mutta järkevästi.

Lisäys, tosin tämäkin pitää huomioida, Lainaus Iltalehden jutusta,
Phuketin lentokentästä tullut kuolemanloukku
Phuketin lentokentällä vallitsee täysi kaaos, jonka keskellä monet vakavasti loukkaantuneet turistit menehtyvät vammoihinsa. - Ihmiset makaavat kuumuudessa ja kuolevat, paikalla ollut kertoo. Alueita evakuoidessa loukkaantuneita on tilan puutteen vuoksi lähetetty sairaaloiden sijasta suoraan lentokentälle. Tilanne on katastrofaalinen, koska juuri vakavimmin loukkaantuneet vaativat erikoiskuljetuksen, eikä heille ole hyötyä normaaleista evakuointilennoista.
//vlahti
Avatar
longi
Kukkakeppi
Viestit: 1893
Liittynyt: 14.7.2004 20:08
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja longi »

vlahti kirjoitti:
Tottakai pitää tunnistaa uudet mahdolliset riskit, mutta järkevästi.

//vlahti
Tottakai pitää olla huolissaan paikallisista yrittäjistä. Mutta 6.1 on niin lähellä onnettomuus päivää, että varmasti ei kaikki ole kunnossa. Ei matkatoimistotkaan peru matkojaan turhan takia. Ja kun ei ole parempaa tietoa niin pitää kyllä suhtautua vähintäänkin kriittisesti tilanteeseen. Miksi ihmeessä pitäisi ottaa tarpeettomia riskejä lomallaan?

Thaimaassa on paljon hienoja paikkoja, mitkä säästyivät tuholta. Niissä voi viettää lomaa ilman ylimääräistä huolta omasta terveydestä.

Meidän kaikkien sympatiat ovat varmasti tuhoalueiden ihmisten puolella.

Kannattaa kuitenkin harkita ainakin kahteen kertaan, ennenkuin virallista tietoa tulee että on turvallista matkustaa, matkustamista ko alueille.

No se on jokaisen omassa harkinnassa.
Takaisin miesten mitoissa
Spike

Viesti Kirjoittaja Spike »

Meillä ois matka Phukettiin 13.2, mutta ei sinne haluttais enää lähteä. Toivottiin, että matka peruutettais, mutta siitä joutuis maksamaan 150e! :?

Matkatoimisto ei ainakaan peruuta sitä matkaa.

Hua Hiniin ois kiva päästä. :roll:
Avatar
Patong
Manila Magic
Viestit: 2590
Liittynyt: 16.12.2003 0:24
Paikkakunta: Manila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Patong »

Spike kirjoitti:Meillä ois matka Phukettiin 13.2, mutta ei sinne haluttais enää lähteä. Toivottiin, että matka peruutettais, mutta siitä joutuis maksamaan 150e! :?

Matkatoimisto ei ainakaan peruuta sitä matkaa.

Hua Hiniin ois kiva päästä. :roll:
Meilla oli sama homma. Kaverit olis menny 7.2 ja mina ja toinen
kaveri 14.2 perassa (Tjareborg). Peruttiin kuitenki eilen ja 75e/matka
jai Tjareborgin kassaan, koska nuita lahtoja ei ole viela peruttu.
Talla hetkella koko tammikuu kyllakin.

Viimeisimpien kuvien perusteella paikkoja on kylla raivattu & siivottu
tyyliin yota paivaa ja tilanne nayttaa jo yllattavankin hyvalta:

http://www.phuket-photos.com/frameme.ph ... l-wave.htm
Avatar
miu
Viestit: 144
Liittynyt: 11.11.2004 18:00
Paikkakunta: Basel, CH

Viesti Kirjoittaja miu »

Ihan vaan kommentin tahan laitan taalta Phuketista.

Onhan siis totta, etta tuho on paikoitellen melkoinen,sita en kiella ja lahetankin syvimmat surunvalitteluni kaikille, jotka ovat laheisiaan kadottaneet.

Mutta: kyllapa lankkarit naytti Karonillakin snorklaavan ja ottavan aurinkoa jo 27.paiva. (Itse en valttamatta ihan viela veteen menisi,vaikka se kaikkien aikojen kirkkainta onkin, annettakoon meren uhreille hetki rauhaa.)

Siella siella minne aalto ei osunut on kaikki niin kuin tahankin asti. On jokaisen oma paatos lahteako katsomaan vai ei. En sinansa nae mitaan syyta miksi ei voisi tulla, ainakin vahan ajan paasta, (helmikuu yms). Tosi paljon on siivottu ja raivattu ja mestat alkaa nayttaa jo paljon paremmalta. Kulkutaudeista en sinansa tieda, en ainakaan viela ole kuullut kenenkaan sairastuneen. Uskoisin terveella jarjella voivan valttaa moista aika pitkalle, eihan sita kraanavetta ole juotu tahankaan saakka. Lisaksi toistaiseksi ei tunnu mistaan olevan pulaa, thaikut on jarkanny kriisiavun tosi mallikkaasti: pullovetta, ruokaa, vaatteita ja kaikkea maan ja taivaan valilta jaetaan kriisikeskuksissa kaikille tarvitseville. Markettien valikoimat ovat ihan entisen kaltaiset.

Ymmarran kylla jos henkisella puolella ei huvita tulla mestoille, mutta faktojen valossa siihen ei liene estetta. Itse asiassa paikallisten ihmisten (yrittajat yms.) kannalta olisi kaikkein parasta jos turistit tulisivat kaikesta huolimatta, koska muuten niiden bisnekset kuivuu kasaan. Taalla ihmisten toimeentulo on aika pitkalle ketjuttunutta ja jos yksi lenkki kuolee samaa kyytia menee sitten muukin porukka.

Itse ainakin aion viettaa loppulomani Thaikkulassa alkuperaisen suunnitelman mukaan.

Samuin tilanne kannattaa tarkistaa ennen sinne menemista, ne jotka taalta lahtivat ovat paaosin suunnanneet sinne, joten voi olla talla hetkella aika tayteen buukattu.

Voimia kaikille! Taalla aurinko kuitenkin paistaa edelleen kaikesta huolimatta....

Miu
Vastaa Viestiin