500e ja 2viikkoa...

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
pena99
Viestit: 5
Liittynyt: 1.3.2005 16:58

500e ja 2viikkoa...

Viesti Kirjoittaja pena99 »

Terve! Ollaan kavereitten kanssa lähössä pattikselle lähiaikoina ja oisin kyselly että kun rahaa on vaan 500e kahelle viikolle ja tuon enempää mukaan en saa.... nii pärjääks tol mihkää? hotellit on ja kuljetukset bangkokista.... vähä meinasin olutta juua ja baareissa kupata mut en joka päivä todellakaan...mites on? :roll:
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33662
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

oisin kyselly että kun rahaa on vaan 500e kahelle viikolle ja tuon enempää mukaan en saa.... nii pärjääks tol mihkää?
Meikäläinen ei tolla summalla pärjää kuin ekat kolme vuorokautta tosin baareissa kyllä kuppaan joka ilta :lol:
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
Koo
tosiporvari ja raharötkö
Viestit: 4596
Liittynyt: 15.12.2003 12:15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Koo »

500e on pauttiarallaa 25000 bahtia. Kahdessa viikossa on 14 päivää, joten se tekee vähän vaille 1800 bahtia per päivä.

Hyvinhänhän tuolla summalla elelee, jos ei ihan ranttaliksi laita joka päivä. :)
Hyvää, Halvalla, Nopeasti - valitse näistä kaksi.
Avatar
Sifu
MDMC
Viestit: 1003
Liittynyt: 25.12.2003 15:34
Paikkakunta: Pattaya

Re: 500e ja 2viikkoa...

Viesti Kirjoittaja Sifu »

pena99 kirjoitti:Terve! Ollaan kavereitten kanssa lähössä pattikselle lähiaikoina ja oisin kyselly että kun rahaa on vaan 500e kahelle viikolle ja tuon enempää mukaan en saa.... nii pärjääks tol mihkää? hotellit on ja kuljetukset bangkokista.... vähä meinasin olutta juua ja baareissa kupata mut en joka päivä todellakaan...mites on? :roll:
Vähemmälläkin pärjää, mut jos kaverisi meinaa pelittää vaiks 2000 eurolla, niin sulle voi tulla hieman orpo olo. Olis hyvä olla luottokortti takapiruna, jos sittenkin alkaa tuntua siltä, et nyt kaikki peliin.
OX266
Norsu
Viestit: 3511
Liittynyt: 26.9.2004 0:49
Paikkakunta: SJDM, Bul

Viesti Kirjoittaja OX266 »

Lasse kirjoitti: Meikäläinen ei tolla summalla pärjää kuin ekat kolme vuorokautta tosin baareissa kyllä kuppaan joka ilta :lol:
Kylla sita itellakin menee viis tonnia paivassa vaikka mita suunnitelmia olis tehty... :cry:
Avatar
miu
Viestit: 144
Liittynyt: 11.11.2004 18:00
Paikkakunta: Basel, CH

Viesti Kirjoittaja miu »

Mulla riitti 600E kolmeksi viikoksi sisältäen majotukset, safkat, juomat, matkat Bangkokista Kambotzaan ja Phuketiin + sukelluskurssin. Elettiin jopa aika leveesti, esim Bangkokissa budjattiin useempi yö Royal Hotelissa hintaan 1600 bht / yö \:D/ . Takseilla ja tuktukeilla ajeltiin ja kaikenlaiset "pakolliset" nähtävyydet kierrettiin. Hyvin syötiin ja juotiin ja tuliaiset yms. kivat sain ostettua, ei jäänyt kaiveleen etteikö johonkin ois riittänyt massit. -Riippuu ihan mitä duunaa ja missä määrin :lol: . Mul on vieläkin peilipöydällä toistatuhatta bahtia, säästypä seuraavaa settiä varten...

Miu
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Olisi kyllä hienoa jos 500e riittäis kahdelle viikolle varsinkin kavereiden kanssa kun on reissussa. :D

Mutta kait se riittää jos syö nuudelia joka päivä ja ajelee bussilla tai ehkä jopa kävelee Pattayalla säästösyistä kun se Pattayan taksi on niin kallis. :wink: :-D

Kannattaa nyt ottaa kuitenkin joku kortti mukaan millä saa lisää fygyä tai suosiolla tuplata budjetti, sillä Pattayalla ei perseaukisena tee mitään.

1800 bahtia menee jo niihin aamupäivän olusiin.
OX266
Norsu
Viestit: 3511
Liittynyt: 26.9.2004 0:49
Paikkakunta: SJDM, Bul

Viesti Kirjoittaja OX266 »

Ilkka kirjoitti: 1800 bahtia menee jo niihin aamupäivän olusiin.
:-D :-D :-D
Avatar
jusubox
insinöörigolffari
Viestit: 2354
Liittynyt: 6.1.2004 19:48

Viesti Kirjoittaja jusubox »

Ilkka kirjoitti: kannattaa nyt ottaa kuitenkin joku kortti mukaan millä saa lisää fygyä tai suosiolla tuplata budjetti, sillä Pattayalla ei perseaukisena tee mitään.

1800 bahtia menee jo niihin aamupäivän olusiin.
niippä,, siinä se on kiteytettynä,,,,, näin se vain menee,,,,,paitsi jos käy vain rannalla ottaas aurinkoa eikä juo viinaa ollenkaan, siis eritoten baarit täytyy kiertää kaukaa :)
hcp 21.2
Avatar
jusubox
insinöörigolffari
Viestit: 2354
Liittynyt: 6.1.2004 19:48

Viesti Kirjoittaja jusubox »

miu kirjoitti:Mulla riitti 600E kolmeksi viikoksi sisältäen majotukset, safkat, juomat, matkat Bangkokista Kambotzaan ja Phuketiin + sukelluskurssin. Elettiin jopa aika leveesti, esim Bangkokissa budjattiin useempi yö Royal Hotelissa hintaan 1600 bht / yö \:D/ . Takseilla ja tuktukeilla ajeltiin ja kaikenlaiset "pakolliset" nähtävyydet kierrettiin. Hyvin syötiin ja juotiin ja tuliaiset yms. kivat sain ostettua, ei jäänyt kaiveleen etteikö johonkin ois riittänyt massit. -Riippuu ihan mitä duunaa ja missä määrin :lol: . Mul on vieläkin peilipöydällä toistatuhatta bahtia, säästypä seuraavaa settiä varten...

Miu
600€/3vko???,,, tuohon sitä olis kiva selvitä, mutta,,, MITEN :lol: :lol:
hcp 21.2
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Mulla olis tähän väliin yksi vitsi:

Voi sieltä tuoda loput takaisinkin jos ei kaikki mene :-D :-D :-D
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Kyllä baareissakin voi istua jos ei päästä asioita riistääytymään käsistä.
Istuu sitten yhdessä hyväksi havaitsemassaan baarissa ja ostaa siellä pullon Mekhongia limuineen .
Pahaa kyllä pelkään että jos yhtään meinaa bailata niin tuo 500 euroa ei riitä alkuunkaan. Pattaya on halpa paikka mutta rahaa menee 24 h/vuorokausi jos kunto vaan kestää .

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
OX266
Norsu
Viestit: 3511
Liittynyt: 26.9.2004 0:49
Paikkakunta: SJDM, Bul

Viesti Kirjoittaja OX266 »

Ilkka kirjoitti:Mulla olis tähän väliin yksi vitsi:

Voi sieltä tuoda loput takaisinkin jos ei kaikki mene :-D :-D :-D
No 1300 tuli takaisin viimeks. :-D

Ainoo vika se etta vikana paivana oli jo kayty kaks kertaa Siam City Bankin punaisella masiinalla Nanan kulmalla. :shock:
Avatar
Jim Reindeer
Phlapphla Chai Lover
Viestit: 1252
Liittynyt: 16.10.2004 17:04
Paikkakunta: Pattaya

Viesti Kirjoittaja Jim Reindeer »

8) Se riittää hyvin jos et ala hirveesti törsään ja dokaan.Kaikki on kiinni ittestä. 8)
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Viesti Kirjoittaja babar »

Mulle riittäisi hyvin. Meni about 900 euroa/5viikkoa ja kiersin Kamputsean siinä samalla ohimennen sekä pari sisämaan lentoa. Kaikkissa mestoissa kävin mitä suunnittelin ja halusin, biletin tarpeeksi, vuokrasin mopot yms. Missään en juurikaan säästellyt. Miettikää itse mihin suurin osa teidän matkabudjetista menee. Minä en diskoja ja oppaita tarvitse.
Avatar
ttm69
Lievästi alkoholisoitunut
Viestit: 2879
Liittynyt: 9.7.2004 20:37
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ttm69 »

babar kirjoitti:Mulle riittäisi hyvin. Meni about 900 euroa/5viikkoa ja kiersin Kamputsean siinä samalla ohimennen sekä pari sisämaan lentoa. Kaikkissa mestoissa kävin mitä suunnittelin ja halusin, biletin tarpeeksi, vuokrasin mopot yms. Missään en juurikaan säästellyt. Miettikää itse mihin suurin osa teidän matkabudjetista menee. Minä en diskoja ja oppaita tarvitse.
Siinähän se onkin mitä ite haluaa tehdä.
Jos ryppää joka päivä :) ja opas joka päivä :-D niin kuin itellä on tapana ollut, niin ei meinaa 100€ päivässä riittää.

Sitten joku joka rannalla makailee eikä juo ainakaan baareissa :cry: eikä käytä opas palveluita :shock: :shock: :shock: niin kyllähän toi riittää.
19 kertaa ja aina soosissa.
pena99
Viestit: 5
Liittynyt: 1.3.2005 16:58

Viesti Kirjoittaja pena99 »

Aika hyvin tullut vastauksia ja kiitos siitä... On tullut vastauksia että riittää ja ei riitä, mites jos vetäisi kännit "kunnolla" joka kolmas päivä elikkäs noin neljä kertaa reissun aikana ja muina päivinä sitte söis ja hengais muuten vaa ja jois sen jokusen kaljan päivän aikana??
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33662
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Yksi kellon kilistely kustantaa helposti 1000thb :lol: monet kilistelee 3-4 kertaa putkeen :shock: tosin en minä :-D
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Kun on 500 euroa kahdeksi viikoksi niin parhaiten säästää asumisessa.
Pattayalta ainakin saa ihan hyvän majoituksen 400 thb/päivä helposti.
Itse olen kyllä asustellut Pattayalla majatalossa 100 thb/päivä mutten ilkeä sitä kellekään suositella. :D :D :D
Bangkokista tulet bussilla Pattayalle ja kentälle menet sitten hotellin järjestämällä minibussikuljetuksella. Minibussi keräilee matkustajia eri hotelleista ja hinta lienee kentälle 200-300 thb. Syömisessä säästää kun unohtaa hotellin aamupalat ja opettelee syömään thairuokaa jostain paikallisesta kuppilasta taikka katukeittiöistä.
Dokaamiset hoidetaan jossain mukavassa tavallisessa beer baarissa eikä goukkarissa. Lycka till ! Oppaitten käyttö tuhoaa tuon budjetin melko helposti . :-D
Viimeksi muokannut MauKhang, 1.3.2005 19:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

pena99 kirjoitti:Aika hyvin tullut vastauksia ja kiitos siitä... On tullut vastauksia että riittää ja ei riitä, mites jos vetäisi kännit "kunnolla" joka kolmas päivä elikkäs noin neljä kertaa reissun aikana ja muina päivinä sitte söis ja hengais muuten vaa ja jois sen jokusen kaljan päivän aikana??
Juuh, meillä kaikilla on unelmia. :D
Sä et jaksa kahta selvää päivää syödä ja hengailla muuten vaan jos kaverisi on kunnolla geimeissä aamusta alkaen ja sinä katselet vierestä? :wink:

Ota vaan sitä rahaa mukaan niin ettei tule äiskää ikävä jo ekalla viikolla. :wink:
OX266
Norsu
Viestit: 3511
Liittynyt: 26.9.2004 0:49
Paikkakunta: SJDM, Bul

Viesti Kirjoittaja OX266 »

Lasse kirjoitti:Yksi kellon kilistely kustantaa helposti 1000thb :lol: monet kilistelee 3-4 kertaa putkeen :shock: tosin en minä :-D
Yleensa tulee kannissa osteltua noita pingispalloja gouggareissa myos... :-D
Avatar
ttm69
Lievästi alkoholisoitunut
Viestit: 2879
Liittynyt: 9.7.2004 20:37
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ttm69 »

Lasse kirjoitti:Yksi kellon kilistely kustantaa helposti 1000thb :lol: monet kilistelee 3-4 kertaa putkeen :shock: tosin en minä :-D
Noi kellot pitäis repiä alas joka paikasta.
Mä sorrun noihin silloin tällöin, kun prommileja on jossain kolmen korvilla.

Nykyään vielä nää baarilikat ottaa melkein aina Bacardi breezeriä mikä on kalleimmasta päästä.
19 kertaa ja aina soosissa.
pena99
Viestit: 5
Liittynyt: 1.3.2005 16:58

Viesti Kirjoittaja pena99 »

Kyllä sitä rahaa ottaisi mukaan jos sitä ehtisi säästää, mutta lähtö on noin kahen viikon sisällä :-D Noh eiköhän se meininki nää pakkaset voita vaikka ei kaikkee sais mitä haluis :wink:
Avatar
Jim Reindeer
Phlapphla Chai Lover
Viestit: 1252
Liittynyt: 16.10.2004 17:04
Paikkakunta: Pattaya

Viesti Kirjoittaja Jim Reindeer »

:D Dokaaminen se melkeinpä kalleinta Pattksella.Tai voihan sitä tietysti juoda halvallakin...vaikkapa Lao Khaota...mutta ne oheiskulut,mitkä dokaamisen ohessa tulee...ne maksaa... :-D
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Mulle riittäisi hyvin. Meni about 900 euroa/5viikkoa ja kiersin Kamputsean siinä samalla ohimennen sekä pari sisämaan lentoa
Pattaya ja Kambodza eivät ole vertailukelpoisia tässä asiassa. Itseltänikin meni Kambodzassa viikossa 135 USD sisältäen ruuat,juomat,majoituksen,viisumin,pääsylipun Angkor Watiin ,pari taksimatkaa ja yhden venereissun. Kambodza on ihan kokonaan eri juttu kuin Pattaya . :roll:

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Vastaa Viestiin