Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.
Itsellä seittemän reissua takana ihan perusrokotuksilla,extroja en ole ottanut ja hyvin oon pärjäilly .Ehkäpä hepatiitti-C? vois´ olla ihan hyvä ottaa.
Perusrokotukset kunnossa ja hepatiitti A niin riittää varmasti.
Itsellä on A ja B erillisinä,lavantauti ja japanese aivokuume etc. Itselle noita aikanaan koulun rahoilla pumpattiin. Malaria lääkkeitä en käyttänyt. Liian villejä sivuvaikutuksia ja vaara aika pieni.
Viimeksi muokannut Ariva, 23.5.2007 14:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Huolehtdit tosiaan, että esim. jäykkäkouristus on voimassa. Jos ei ole niin sen saa muitten rokotusten yhteydessä ilmaiseksi. Itsellä twinrix A- ja B-hepatiittia vastaan. Maksaa 42 euroa laaki ja otetaan kaksi kertaa ennen matkaa ja kerran matkan jälkeen. Ja asiahan hoituu niin, että soitat terveyskeskukseen ja kerrot asiasi. Ohjaavat terveydenhoitajalle joka lähettää reseptin apteekkiin ja antaa rokotus ajan. Haet rokotteet itse apteekista ja menet niiden kanssa terveydenhoitajalle, joka hoitaa pistokset.
Ai niin, Havrix joka suojaa pelkästään A-hebalta, maksaa muistaakseni 48 euroa laaki ja se otetaan kerran ennen matkaa ja kerran matkan jälkeen. Suosittelen kuitenkin Twinrixiä, ei tule lopulta paljon kalliimmaksi.
Matkaaja25 kirjoitti:Ai niin, Havrix joka suojaa pelkästään A-hebalta, maksaa muistaakseni 48 euroa laaki ja se otetaan kerran ennen matkaa ja kerran matkan jälkeen. Suosittelen kuitenkin Twinrixiä, ei tule lopulta paljon kalliimmaksi.
Havrix pistettiin kaksi kertaa, eikös Twinissä ollut useampi pistokerta ?
Twinrix: Perusrokotukseen kuuluu kolme annosta, joista toinen annetaan kuukausi ja kolmas puoli vuotta ensimmäisen annoksen jälkeen. Hawrix 2 piikkiä ja Engerix 3 piikkiä. Erillisillä A ja B rokotuksilla saadaan suoja "lähes" loppuelämäksi mutta tulee kalliimmaksi.
Hepatiitti A ja B. Niillä on pärjätty.
Otin myös erillisinä ja kolmatta piikkiä vajaa loppuelämän suoja.
Malaria nappuloita ei jaksa millään syödä vaikka uusissa ei kuulemma olis niin villejä sivuvaikutuksia.
Viimeviikolla haettiin emännän kans viimeset piikut hebatiiteista ja japanin aivokuumeesta. Olihan ne hiukka kalliit napata mut toisaalta ku puol vuotta tarkotus samota kaakkois-aasian kulmilla ni ihan mukava olla kaikki rokotukset kunnossa , hintaa tuli elinikäsille suojille öö.. olikohan joku 280e lärvi, ei halpaa mutta kallista olis japanin aivokuumees tai kunnon hebatiitissa makoilla
Ja sitten pitäisi muistaa varoa hyttysen pistoja, ettei saa dengue-kuumetta. Tuttava eilen kertoi sellaiseen sairastuneen Koh Samuilla. Oli ollut melkoisen pahassa kunnossa ja monta päivää sairaalassa. Tautiin ei kylläkään ole mitään rokotetta, hyttyskarkoitetta siis kannattaisi käyttää.
Jollakin varmaan käyny sama ku mulla eli twinrix 2 piikkiä otettu ennen reissua ja sitte piti ottaa puolen vuoden päästä se kolmas mutta jotenki jäi ottamatta ja nyt siitä on noin 10 kk ja uusi reissu kuukauden päästä, eli montako piikkiä nyt tarvitaan?
jimmy kirjoitti:Jollakin varmaan käyny sama ku mulla eli twinrix 2 piikkiä otettu ennen reissua ja sitte piti ottaa puolen vuoden päästä se kolmas mutta jotenki jäi ottamatta ja nyt siitä on noin 10 kk ja uusi reissu kuukauden päästä, eli montako piikkiä nyt tarvitaan?
Elikkäs nyt soitin työterveyteen ja se yksi piikki riittää vieläkin vaikka aikaa onkin mennyt jo yli suosituksen.
jimmy kirjoitti:Jollakin varmaan käyny sama ku mulla eli twinrix 2 piikkiä otettu ennen reissua ja sitte piti ottaa puolen vuoden päästä se kolmas mutta jotenki jäi ottamatta ja nyt siitä on noin 10 kk ja uusi reissu kuukauden päästä, eli montako piikkiä nyt tarvitaan?
Elikkäs nyt soitin työterveyteen ja se yksi piikki riittää vieläkin vaikka aikaa onkin mennyt jo yli suosituksen.
Riittää riittää.
Itse otin aikanaa yhden havrixin.
Sitten kun oli "rajat" paukkunu, annettiin 2 kertaa twinrix, ja vielä yksi engerix.
Lopputulos A+B hepa ok.
Hepatiitti A on hyvä olla, B myös jos aiot joutua onnettomuuteen tai harrastaa suojaamatonta seksiä. Huolehdi, että jäykkäkouristus on kunnossa, Thaimaassa tehoste suositellaan otettavaksi aiemmin kuin Suomessa.