Välilaskupaikka Ahmadabad
Välilaskupaikka Ahmadabad
Aika moni lentää seuramatkalla välilaskullisen lennon, jossa välilaskupaikkana on Ahmadabad.
Mitä siellä on? Kauppoja? Aikaa lentokentällä? Mainitsemisen arvoista?
Tähän ei tarvitse sitten vastata, että lennä suoralla lennolla , niin teenkin
Mitä siellä on? Kauppoja? Aikaa lentokentällä? Mainitsemisen arvoista?
Tähän ei tarvitse sitten vastata, että lennä suoralla lennolla , niin teenkin
Re: Välilaskupaikka Ahmadabad
Omat kokemukset on puolentoista vuoden takaa, mutta ainakaan silloin paikassa ei todellakaan ollut mitään näkemistä tai mainitsemisen arvoista. Paikalliset myivät cola-tölkkejä käytävälle nostetun pöydän takaa, muistelin että hinnatkin oli "hieman" Intian keskitasoa korkeammalle asetettu (tyyliin 5 USD / tölkki)... tuo oli ainoa "kauppa" kyseisessä terminaalissa.Antero kirjoitti:Aika moni lentää seuramatkalla välilaskullisen lennon, jossa välilaskupaikkana on Ahmadabad.
Mitä siellä on? Kauppoja? Aikaa lentokentällä? Mainitsemisen arvoista?
Menomatkalla oli pelkästään limumyyjiä hinta oli muistaakseni 1 euro 0,5l pullo fantaa (ei 5 $). Tulomatkalla oli auki 2 pientä taxfree myymälää joissa myytiin ainoastaan alkoholia. En muista hintoja sen tarkemmin, mutta ilmeisesti suht edullista koska aika moni siellä ostoksia teki (itse ostin vaan noita pikkupulloja koska kerään niitä).
Vinkkinä sellaisille jotka sinne lentävät, että ei kannata pihdata vessassa käyntiä koneessa ajatellen että käympä sitten lentokentällä, on sen verran järkyttävässä kunnossa nuo vessat (kuten muukin osa lentokenttä rakennusta).
Vinkkinä sellaisille jotka sinne lentävät, että ei kannata pihdata vessassa käyntiä koneessa ajatellen että käympä sitten lentokentällä, on sen verran järkyttävässä kunnossa nuo vessat (kuten muukin osa lentokenttä rakennusta).
Pidä mieli kirkkaana ja paita puhtaana...
Lisäkysymyksiä niille jotka ovat tämän ns. lomalennon tehneet ja lentäneet myös Finnairin reittilentokalustolla, niin mitä eroavaisuuksia jäi mieleen välilaskun lisäksi?
Eli penkkien leveys, jalkatilat, koneen mukavuus, tarjoilut jne.
Itse lensin joskus Finnairin lennolla 757 -koneella Egyptiin ja en nyt ainakaan jatkossa halua samalla purkilla lentää, vaikka matka oli n. 6.5-7h niin siinäkin oli jo kärsimystä, varsinkin paluumatkalla kun koko kone haisi kärähtäneeltä iholta ja aurinkorasvalta, kiukkuisia ihmisiä ahtaasti istumassa ja lapsiakin kiukutti ja metelihän siinä silloin vain auttaa. Hetken aikaa ymmärsin Falling Down -elokuvaa hieman enemmän.
Eli penkkien leveys, jalkatilat, koneen mukavuus, tarjoilut jne.
Itse lensin joskus Finnairin lennolla 757 -koneella Egyptiin ja en nyt ainakaan jatkossa halua samalla purkilla lentää, vaikka matka oli n. 6.5-7h niin siinäkin oli jo kärsimystä, varsinkin paluumatkalla kun koko kone haisi kärähtäneeltä iholta ja aurinkorasvalta, kiukkuisia ihmisiä ahtaasti istumassa ja lapsiakin kiukutti ja metelihän siinä silloin vain auttaa. Hetken aikaa ymmärsin Falling Down -elokuvaa hieman enemmän.
Jep jep, tosi ankea paikka mutta jaloittelu tosiaan maistui hyvältä. Lisäksi oli kiva saada hiukan esimakua lämmöstä kun sinne Suomen pakkasten keskeltä lennähtää.
Limua myytiin kylmäkaapista ja Tiger-olutta ja viinaksia sai pienestä myymälästä. Tiger maksoi 2 euroa, vaikutti vään siltä että ois maksanut 5 euroa jos myyjälle ois sellaisen käteen iskenyt, ei paljon vaihtorahaa näyttänyt antavan kenellekään.
Vessat oli aika ankean näköiset mutta ihan siistit silloin kun mä siellä vierailin. Siellä oli sellainen yrmeä vahti-täti joka myi vessapaperia, sitä ei kopeissa ollut ollenkaan.
Ei siis mikään mieltäylentävä paikka ja melkoisen vihamielisen tuntuista henkilökuntaa. Turvatarkastuksen mimmiä sentään pikkuisen hymyilytti.
Limua myytiin kylmäkaapista ja Tiger-olutta ja viinaksia sai pienestä myymälästä. Tiger maksoi 2 euroa, vaikutti vään siltä että ois maksanut 5 euroa jos myyjälle ois sellaisen käteen iskenyt, ei paljon vaihtorahaa näyttänyt antavan kenellekään.
Vessat oli aika ankean näköiset mutta ihan siistit silloin kun mä siellä vierailin. Siellä oli sellainen yrmeä vahti-täti joka myi vessapaperia, sitä ei kopeissa ollut ollenkaan.
Ei siis mikään mieltäylentävä paikka ja melkoisen vihamielisen tuntuista henkilökuntaa. Turvatarkastuksen mimmiä sentään pikkuisen hymyilytti.
Hmm.. omille jaloille. Eikö koneessa voi nousta omille jaloille?VEE kirjoitti:Ahmadabadin kentällä ei tosiaankaan ole mitään nähtävää / koettavaa, mutta 7 - 8 tunnin lennon jälkeen on todella mukavaa nousta omille jaloille tunniksi. B 757 on lomalennoilla ahdas. Ahmadabadin vessat ovat kunnossa verrattuna Jaipurin vastaaviin.
Tai siis B752:ssa?
kun tätä ketjua lukevat varmaan monet jotka eivät välttämättä ole
kaukolentoja lentäneet reitti koneilla, niin vertaan itse omalta kohdaltani
näin:
taannoin kanarialle 7 tuntia ..koko ajan hereilla ja ahdasta
loppuvaiheessa alkoi jo tuntua aika tuskaiselta. tämä oli charter ns.
lomalento pienemmällä konetyypillä ja pienemmin tiloin istua.
toistaiseksi pisin reittilento 12 tuntia putkeen heatrow lontoo - Don muang
Bangkok. koneena iso jumbo. nukuin noin 7 tuntia..tästä ajasta ei mitään
havaintoa. söin pari kertaa hyvät ateriat ja pystyin hyvin vaihtelemaan
asentoa tilavassa penkissä ja rittävissä jalkatiloissa. 2 kertaa jaloittelin hieman
kävelemällä koneessa ja pisit suorittaen. matka ei tuntunut tuskaiselta.
jos vertaan näitä niin 7 tuntia lomalentoa tuntui tuskaisemmalta
kuin 12 tuntia reittilentoa.
-pak wan
kaukolentoja lentäneet reitti koneilla, niin vertaan itse omalta kohdaltani
näin:
taannoin kanarialle 7 tuntia ..koko ajan hereilla ja ahdasta
loppuvaiheessa alkoi jo tuntua aika tuskaiselta. tämä oli charter ns.
lomalento pienemmällä konetyypillä ja pienemmin tiloin istua.
toistaiseksi pisin reittilento 12 tuntia putkeen heatrow lontoo - Don muang
Bangkok. koneena iso jumbo. nukuin noin 7 tuntia..tästä ajasta ei mitään
havaintoa. söin pari kertaa hyvät ateriat ja pystyin hyvin vaihtelemaan
asentoa tilavassa penkissä ja rittävissä jalkatiloissa. 2 kertaa jaloittelin hieman
kävelemällä koneessa ja pisit suorittaen. matka ei tuntunut tuskaiselta.
jos vertaan näitä niin 7 tuntia lomalentoa tuntui tuskaisemmalta
kuin 12 tuntia reittilentoa.
-pak wan
Juttelin n. vuosi sitten yhden finskin B757 pilotin kanssa ja sanoi että jengi ei paljoa hotellista poistu Ahmedabadista, kuulemma kaupungissa ei ole mitään muuta kuin intian isoimmat kamelimarkkinat. Dubai oli paikkana miehistölle huomattavasti viihtyisämpi paikka levätä ennen seuraavaa lentoa.Ilkka kirjoitti:Olen jo pidemmän aikaa miettinyt, miten vaihtomiehistö pärjää tuollaisessa paikassa kun Ahmadabad. Lentoja kuitenkin on niin tiuhaan, että siellä ei tarvitse viikkokaupalla odottaa paluuta.
voi zissus nyt tuli taas mieleen parin vuoden takainen kanarian reissu,koneen lähtö myöhässä 2,15 ja joutu jotain kiekuroita matkalla tekemään kun kaiken kaikkiaan tuli siinä sillipurkissa istuttua likimain 10 tuntia,ja nyt kun tämänkin joku otti puheeksi ei tammikuussa paljoa hymyilytä matkan pituus.BlackMike kirjoitti: Eli penkkien leveys, jalkatilat, koneen mukavuus, tarjoilut jne.
toivottavasti taas tärppäis varauloskäynnin kohdalta paikka muuten kyllä tulee itku pitkästä pierusta
ja hei,pakkohan se jostain on alotettava tuo idän matkailukin kun välimeri on tullut koluttua läpikotaisin ja nyt kerran pääsee lähtemään
eikun nappi huuleen kentällä ja kilo viskiä napaan het koneen lähtiessä niin ainakin alku menee kuin "siivillä"
ps.tj83=on aika paljon
muokin vähän pelottaa tuo 12h lentomatka ahtaissa tiloissa ilman kunnollista vessaa. eipä tuo varmaan niin kauhealta tunnu sinne päin mennessä, mutta takasin päin.. oi voi oi etenkin jos on ollut loistava reissu. unilääke on varmaan suhteellisen hyvä ratkaisu?
"Excuse me, sir. Do you have Prince Albert in a can? You DO? Well, you better let the poor guy out! A-ha! A-ha! A-ha!"
Ahmadabadissa oli ainakin viimetalvena varsin erikoinen "turvatoimenpide": Matkustajat purettiin koneesta tunniksi odottelemaan kentän laidalle ja kun lähtö oli valmis sama porukka johdateltiin tarkastuksiin, jossa matkustajat jaettiin kahteen jonoon: miehiin ja naisiin. Miehet saivat kulkea tarkastuksesta melko vapaasti ohi, mutta naiset tutkittiin käsikopelolla melkoisen virkaintoisen näköisesti. Kentällä on nähtävästi huvit vähissä...
Onneksi paluumatkalla ei tarvinnut kokea samaa turhaa pysähdystä, vaan vuoden viimeinen evakointilento vei suoraan kotikentälle...
Onneksi paluumatkalla ei tarvinnut kokea samaa turhaa pysähdystä, vaan vuoden viimeinen evakointilento vei suoraan kotikentälle...
Varmaankin upseerit ovat olleet pois näköpiiristä ja "ruohonjuuritason" heput ovat toteuttaneet fantasiaansa kopeloimalla naisia.tummit kirjoitti:Ahmadabadissa oli ainakin viimetalvena varsin erikoinen "turvatoimenpide": Matkustajat purettiin koneesta tunniksi odottelemaan kentän laidalle ja kun lähtö oli valmis sama porukka johdateltiin tarkastuksiin, jossa matkustajat jaettiin kahteen jonoon: miehiin ja naisiin. Miehet saivat kulkea tarkastuksesta melko vapaasti ohi, mutta naiset tutkittiin käsikopelolla melkoisen virkaintoisen näköisesti. Kentällä on nähtävästi huvit vähissä...
Onneksi paluumatkalla ei tarvinnut kokea samaa turhaa pysähdystä, vaan vuoden viimeinen evakointilento vei suoraan kotikentälle...
Hieman toisenlaiseen kyykytykseen jouduttiin Serbiassa, kunnes paljon rautaa kauluksessa oleva heppu tuli paikalle, niin meinas solttupojat housuun päästää, kun pelästyivät upseerin saapumista ja homma loppui siihen.
- kestosippi
- Viestit: 76
- Liittynyt: 17.5.2004 15:38
- Paikkakunta: Vantaa
Nyt viimeyön paluulennolla tehtiin tuo Ahmadabadin välilasku, ja ei siellä mitään kopeloitu. Metallinpaljastimilla käytiin läpi keho ympäriinsä. Naisten jonon tarkasti naisvirkailija. Vyölaukut ja muut kassit tutkittiin läpivalaisulaitteella. Ihan sama toiminta 7.-8.12. kun mentiin sinne suuntaan.
Kentällä ei tosiaankaan ole mitään muuta huvia kuin tupakkimiehille tilaisuus vetää muutama rööki. Kentällä ollaan vajaa tunti. Siellä on viinakauppa, mutta kysyessäni että käykö eurot, niin myyjä sanoi, ettei meille "Transit"-matkustajille saa myydä mitään.
Kentällä ei tosiaankaan ole mitään muuta huvia kuin tupakkimiehille tilaisuus vetää muutama rööki. Kentällä ollaan vajaa tunti. Siellä on viinakauppa, mutta kysyessäni että käykö eurot, niin myyjä sanoi, ettei meille "Transit"-matkustajille saa myydä mitään.
Kenenkään ei koskaan pidä antaa itseään kohdella väärin. Jos olisin ollut paikalla, kun beduiiniSifu kirjoitti:Varmaankin upseerit ovat olleet pois näköpiiristä ja "ruohonjuuritason" heput ovat toteuttaneet fantasiaansa kopeloimalla naisia.tummit kirjoitti:Ahmadabadissa oli ainakin viimetalvena varsin erikoinen "turvatoimenpide": Matkustajat purettiin koneesta tunniksi odottelemaan kentän laidalle ja kun lähtö oli valmis sama porukka johdateltiin tarkastuksiin, jossa matkustajat jaettiin kahteen jonoon: miehiin ja naisiin. Miehet saivat kulkea tarkastuksesta melko vapaasti ohi, mutta naiset tutkittiin käsikopelolla melkoisen virkaintoisen näköisesti. Kentällä on nähtävästi huvit vähissä...
Onneksi paluumatkalla ei tarvinnut kokea samaa turhaa pysähdystä, vaan vuoden viimeinen evakointilento vei suoraan kotikentälle...
Hieman toisenlaiseen kyykytykseen jouduttiin Serbiassa, kunnes paljon rautaa kauluksessa oleva heppu tuli paikalle, niin meinas solttupojat housuun päästää, kun pelästyivät upseerin saapumista ja homma loppui siihen.
klähmii akkoja, olisivat lääppijät olleet oitis kusessa. Varsinkin islamilaisessa maassa.
Kun suomalaislampaat antavat itseään kohdella miten vaan, on jonkun kovakalloisemman pässin puututtava asiaan.
Tietysti vain, jos oma kantti kestää.
.