hinta ero pattayan ja phuketin välillä?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
jukka t
Viestit: 4
Liittynyt: 28.8.2007 18:12
Paikkakunta: gävle

hinta ero pattayan ja phuketin välillä?

Viesti Kirjoittaja jukka t »

olen käynyt pattayalla viimeiset kolme kertaa ja nyt on phuket alkanut kiinnostaa. ja nyt kysyisin kuinka suuri on hinta ero pattayan ja phuketin välillä?elikkä kuinka paljon phuketti on kalliimpi ja niin edelleen.
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21820
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tukataa »

Haulla varmaan löytyy.
Asiasta on keskusteltu useassa eri viestiketjussa moneen kertaan.
Fred

Viesti Kirjoittaja Fred »

Villi arvio Phuketissa menee n. 30 prosenttia enemmän rahaa samoihin asioihin samassa ajassa kuin Pattayalla.
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21820
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tukataa »

Fred kirjoitti:Villi arvio Phuketissa menee n. 30 prosenttia enemmän rahaa samoihin asioihin samassa ajassa kuin Pattayalla.
Samaa arvioisin ainakin omien kokemusten perusteella.
Avatar
tonyio
Viestit: 2499
Liittynyt: 20.12.2003 0:36
Paikkakunta: Uusimaa, Chonburi/BKK

Viesti Kirjoittaja tonyio »

lavataxi vs tuktuk, eli liikkuminen Phuketissa on n.20 kertaa kalliimpaa. Pattiksella sen 10b ja Phuketissa lähtö 200b.
Markki
Viestit: 7706
Liittynyt: 9.10.2004 22:22

Viesti Kirjoittaja Markki »

Kalliimpaa on tosiaan Phuketissa, mutta paaaaljon paremmat beachit kompensoi tuota hintaa. Pattayalla uimaan ei kiinnosta mennä kuin uima-altaalla ja se on loppujen lopuksi tylsää.

Jos mopolla uskaltaa ajella niin Phuketiin Patong Beachiltä hotelli, yöelämä on sillä hoidettu, eikä tarvinne tuktukkeja, ja mopolla sitte siirtyy paremmille beacheille snorklauskamat repussa.

Juuri tuo tuktuk Phuketissa/lavataksi Pattayalla on varmaan se pahin hintaero.

Jos pelkkä yöelämä kiinnostaa niin Pattayalle.
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3829
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

Markki kirjoitti:Juuri tuo tuktuk Phuketissa/lavataksi Pattayalla on varmaan se pahin hintaero.
Juuri näin. Pattayalla on kiertävä lavataksi, jota kutsuisin bussiksi - reitti on tiedossa ja voit hypätä kyytiin tai pois kun haluat.

Phuketissa kulkee muutama paikallisbussi tiettyä reittiä, mutta harvoin verrattuna Pattayan lavataksikantaan. Paikallisbussikuljetus on 20b/hlö kuljetpa sitten pari kilometriä tai koko matkan esim. Patongilta Phuket Towniin. Phuketissa tuk tuk on aina "taksi". Se ottaa sut kyytiin siitä missä kättä heilautat ja vie sinne minne haluat. Lähtö on 100-150 b/kuljetus. Kyytiin mahtuu useampikin henkilö samaan hintaan.

Phuketissa (Patongilla) on myös mopotakseja, kuten Pattayallakin. Lähtö on kai nyt noussut 30 bahtiin rannan sisällä.

Hotellit on ehkä hieman kalliimpia Phuketissa. Ruoka ja baarijuomat myös kalliimpia, mutta vastineeksi ympäristö on paratiisimäisempi rannoilla.

Biletyksen ja yöelämän näkökulmasta Pattaya on parempi. Phuket on paratiisimäisempi seutu.

Mutta...tukataa on asian ytimessä...
tukataa kirjoitti:Haulla varmaan löytyy.
Asiasta on keskusteltu useassa eri viestiketjussa moneen kertaan.
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/search.php
Avatar
iani
Viestit: 22
Liittynyt: 11.9.2007 12:43

Viesti Kirjoittaja iani »

Valistakaa tyhmää, mutta mihin tuo 30:n pinnan hintaero perustuu?

Lähinnä mua siis kiinnostaa se että MIKSI Phuketissa on kalliimpaa? Onko siellä vain keskimääräistä tyhmempiä turisteja vai onko niitä enemmän?

Asia kiinnostaa kovin, joulukuussa on reissu Phuketiin...
Avatar
Atro
Viestit: 1074
Liittynyt: 15.12.2003 22:43
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Phuketissa ei varmaan käy persaukisia :smt017 oisko niilla enemmän varaa maksaa :-k
Fred

Viesti Kirjoittaja Fred »

Tuohon hintaeroon on monia syitä mm.
- Etelä-Thaimaa on Thaimaan vaurainta aluetta
- Phuketissa suurempi osa matkaajista on pakettituristeja ja ensikertalaisia kuin Pattayalla ja he maksavat helpommin ylihintaa
- Pattayalla asuu huomattava määrä ulkomaalaisia vakituiseen ja he hyvin hintatietoisia
- Phuketin kohteet ovat rakentuneet pääasiassa turistien ympärille kun taas Pattaya on iso thaimaalainen kaupunki, josta vain osa on turistialuetta
- Kilpailu asiakkaista Pattayalla on kovempaa
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19942
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

iani kirjoitti:Valistakaa tyhmää, mutta mihin tuo 30:n pinnan hintaero perustuu?

Lähinnä mua siis kiinnostaa se että MIKSI Phuketissa on kalliimpaa? Onko siellä vain keskimääräistä tyhmempiä turisteja vai onko niitä enemmän?

Asia kiinnostaa kovin, joulukuussa on reissu Phuketiin...

- Offtopic. Näyt Iani lähtevän samana päivänä reissuun kuin minä ja Phukettiin ollaan matkalla täälläkin. Lienemmekö samassa koneessa? Itse olen lähdössä finskin sillipurkilla Helsingistä hieman ennen puoltayötä...
Avatar
jkn3
Turvapaikan antaja
Viestit: 3991
Liittynyt: 4.10.2005 19:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jkn3 »

Atro kirjoitti:Phuketissa ei varmaan käy persaukisia :smt017 oisko niilla enemmän varaa maksaa :-k
käy siellä persaukisetkin mutta ne vaan on niin pihejä :-D
Phuketin reissuilla menny vähemmän valuuttaa kuin pattiksella yhtä pitkillä reissuilla. :shock:
Avatar
guderian
Viestit: 136
Liittynyt: 6.3.2005 20:40
Paikkakunta: Sohjola

Viesti Kirjoittaja guderian »

jkn3 kirjoitti:Phuketin reissuilla menny vähemmän valuuttaa kuin pattiksella yhtä pitkillä reissuilla. :shock:
No kuinkas pitkiä selibaatteja siellä Phuketissa tulee sitten pidettyä? :-D
Avatar
Atro
Viestit: 1074
Liittynyt: 15.12.2003 22:43
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

guderian kirjoitti:
jkn3 kirjoitti:Phuketin reissuilla menny vähemmän valuuttaa kuin pattiksella yhtä pitkillä reissuilla. :shock:
No kuinkas pitkiä selibaatteja siellä Phuketissa tulee sitten pidettyä? :-D
Puketissa tytöt maksaa näille komeille "poikamiehille" seurasta sillä säästyy rahat :smt057
Avatar
jkn3
Turvapaikan antaja
Viestit: 3991
Liittynyt: 4.10.2005 19:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jkn3 »

guderian kirjoitti:
jkn3 kirjoitti:Phuketin reissuilla menny vähemmän valuuttaa kuin pattiksella yhtä pitkillä reissuilla. :shock:
No kuinkas pitkiä selibaatteja siellä Phuketissa tulee sitten pidettyä? :-D
siellä menee merellä ja rannoilla notkuessa niin paljon aikaa että ei kerkeä vetelehtimään eurohaukkojen kanssa,siitä se säästö kertyy :lol:

tiedä sitten phuketissa mutta pattiksella kyllä tienasin 2xmustelma=1000thb
:-D :-D
Avatar
iani
Viestit: 22
Liittynyt: 11.9.2007 12:43

Viesti Kirjoittaja iani »

Matkaaja25 kirjoitti:- Offtopic. Näyt Iani lähtevän samana päivänä reissuun kuin minä ja Phukettiin ollaan matkalla täälläkin. Lienemmekö samassa koneessa? Itse olen lähdössä finskin sillipurkilla Helsingistä hieman ennen puoltayötä...
Kyllä varmaan samassa koneessa kärsitään :)

Mitenhän tuon aika-eron muuten hanskaisi parhaiten? Olin ajatellut vetää zetaa Intiaan asti ja sitten kukkua hereillä loppumatkan, vaikka väkisin.
Avatar
jokeri
Viestit: 176
Liittynyt: 16.12.2003 14:54
Paikkakunta: Lällämäki

Viesti Kirjoittaja jokeri »

Hintaero tuktuk kyyteihin Phuketissa perustuu saarella toimivaan tuktuk mafiaan joka on rakennettu taysin turistien ymparille.
Takavuosina bussiliikennetta yritettiin avata rantojen valille mut naa suharit pisti mekkalan pystyyn.
Baareja on monen hintaisia,eilen kavasin Banglan risteyksessa katsomassa cover bandia niin Singha 140baht. Seuraavassa baarissa
all beers 50baht.
Vastaa Viestiin