Paikat lennolla/Md-11

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Avatar
The Phantom
Viidakko legenda
Viestit: 9316
Liittynyt: 21.5.2006 20:27
Paikkakunta: Chiang Mai

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja The Phantom »

jmtp kirjoitti:luin tämän ketjun läpi ja toinen mitä suositeltiin oli aspaan soittaminen. onko se yhtään varmempaa vai lähteekö nekin paikat helposti alta jos sattuu hyvän paikan varaamaan?
Ainakin rivin 21 lasten koppapaikat lähtivät meiltä alta kahdesti viime vuonna vaikka asiakaspalvelusta oli varattu. Joku toinen virkailija halunnut liene mielyttää hyvin puhuvaa asiakasta ja thats it. Saimme kuitenkin paikat takaisin mennen tullen.
Se harmittaa kun näkee lapsia sijoitetun ahtaille paikoille ja sitten 21 paikoilla istuu nuori ruotsalaisten juopporemmi. :evil:

Eli mikään ei ole varmaa. :roll:
Vielä kerran anteeksi !
Avatar
BangkokBoy
Up to you
Viestit: 2762
Liittynyt: 17.12.2003 6:58
Paikkakunta: Nonthaburi

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja BangkokBoy »

Olin online-checkinin yhteydessä varannut riviltä 41 paikan ja siihen tyytyväisenä menin lähtöselvityksen läpi jne, portilla boardingia odotellessa yhtäkkiä tuli joku thaimaalainen ground crew -henkilö siihen kysymään että matkustanko yksin, sanoin että kyllä, johon hän totesi että katsoin sulle uuden paikan kun olet noin pitkä (202cm)... suhtauduin hieman epäilevästi ensin koko asiaan ja olin melkein sanomassa vastaan, että kyllä mulla taitaa olla jo ihan OK paikka sen suhteen... Sitten tulin järkiini ja kysyin että niin mutta ehkäpä sulla on siinä joku vielä parempi? Ja siitähän se otti mun boarding passin päätytyngän ja antoi tilalle uuden joka oli paikalle 6E. 8)

Iso käsi finskille! Kyselemättä ja pyytämättä näkivät, että tällä matkustajalla on tarvetta tuolle paremmalle penkille... Mitään silver tms kortteja mulla ei siis ole.
Avatar
apasra
Viestit: 4462
Liittynyt: 24.2.2004 22:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja apasra »

BangkokBoy kirjoitti:Olin online-checkinin yhteydessä varannut riviltä 41 paikan ja siihen tyytyväisenä menin lähtöselvityksen läpi jne, portilla boardingia odotellessa yhtäkkiä tuli joku thaimaalainen ground crew -henkilö siihen kysymään että matkustanko yksin, sanoin että kyllä, johon hän totesi että katsoin sulle uuden paikan kun olet noin pitkä (202cm)... suhtauduin hieman epäilevästi ensin koko asiaan ja olin melkein sanomassa vastaan, että kyllä mulla taitaa olla jo ihan OK paikka sen suhteen... Sitten tulin järkiini ja kysyin että niin mutta ehkäpä sulla on siinä joku vielä parempi? Ja siitähän se otti mun boarding passin päätytyngän ja antoi tilalle uuden joka oli paikalle 6E. 8)

Iso käsi finskille! Kyselemättä ja pyytämättä näkivät, että tällä matkustajalla on tarvetta tuolle paremmalle penkille... Mitään silver tms kortteja mulla ei siis ole.
Tänäänkö tulit finskillä suomeen, jos niin niin näin sinut koneen ovella ja kyllä oli onnellinen naama. :lol:

Itse perheen kanssa rivillä 44
- som nam naa -
Avatar
TeeJii
VAPAA RADIKAALI
Viestit: 4382
Liittynyt: 14.8.2007 10:49
Paikkakunta: CHANGri-La ja Suomi

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja TeeJii »

1H nyt tullessa. Noissa kahdessa keskijakkarassa on osaston lyhin jalkatila, pitemmillä koivilla varustettuna sen huomasi. Samaan aikaan siinä oikealla vieressa Finskin staffit ojenteli parin metrin jalkatiloillaan, mutta mai pen rai.
Täynnä oli kone, muutama tyhjä jakkara.
milkkis4
Viestit: 7
Liittynyt: 2.1.2009 17:32

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja milkkis4 »

Mikähän on kun en saa vekslattua paikkoja Finnairin sivuilla. Lapset on koneen etupäässä, vanhemmat takana. Lähtöselvitys tehty netissä. Täytyypä mennä ajoissa kentälle anelemaan paikan vaihtoja.
Avatar
TeeJii
VAPAA RADIKAALI
Viestit: 4382
Liittynyt: 14.8.2007 10:49
Paikkakunta: CHANGri-La ja Suomi

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja TeeJii »

milkkis4 kirjoitti:Mikähän on kun en saa vekslattua paikkoja Finnairin sivuilla. Lapset on koneen etupäässä, vanhemmat takana. Lähtöselvitys tehty netissä. Täytyypä mennä ajoissa kentälle anelemaan paikan vaihtoja.
Kannattaisiko uhrata se reilu 3e ja soittaa Fn asiakaspalveluun, itse en jättäisi skidien kanssa bookkauksen varaan kentällä... :-/
integra2000
Viestit: 20
Liittynyt: 22.8.2006 12:54
Paikkakunta: turku

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja integra2000 »

mikä penkki rivi on noista kahden istuttavista J ja L paikoista on parhain??? kokemuksia????
patila on patila,vaikka voissa paistaisi....
ollit
Papa Pumpui
Viestit: 12743
Liittynyt: 16.12.2007 13:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja ollit »

integra2000 kirjoitti:mikä penkki rivi on noista kahden istuttavista J ja L paikoista on parhain??? kokemuksia????
Jos mukaan otetaan myös A ja C paikat, niin vuosi sitten minulla oli 61 C. Oli ainakin lyhyt matka vessaan.
Taidan olla humalassa, kun en muista edes juoneeni ?
Changi
Viestit: 117
Liittynyt: 13.4.2009 14:19
Paikkakunta: Espoo

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Changi »

Voikos turistiluokan keskimmäisen rivin viimeisiä penkkejä laskea taka-asentoon ollenkaan vai tuleeko seinä heti vastaan?
milkkis4
Viestit: 7
Liittynyt: 2.1.2009 17:32

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja milkkis4 »

TeeJii kirjoitti:
milkkis4 kirjoitti:Mikähän on kun en saa vekslattua paikkoja Finnairin sivuilla. Lapset on koneen etupäässä, vanhemmat takana. Lähtöselvitys tehty netissä. Täytyypä mennä ajoissa kentälle anelemaan paikan vaihtoja.
Kannattaisiko uhrata se reilu 3e ja soittaa Fn asiakaspalveluun, itse en jättäisi skidien kanssa bookkauksen varaan kentällä... :-/

Uhrasin varmaan useammankin euron finskin asiakaspalveluun. Siellä sanoivat paikkojen varausjärjestelmässä olleen vikaa, mutta sanoivat että "nyt pitäisi toimia". No, eipä toiminut kuitenkaan. Olimme ajoissa kentällä lähtöselvityksessä, jossa koneen sanottiin olevan täynnä; istuinpaikkojen vaihto ei onnistunut mitenkään. Käskivät vielä portilla yrittää, mutta sielläkään ei mitään asialle pystytty tekemään. Ihme toimintaa Finnairilta.

En tiedä, toimiiko paikkojen vaihto nyt paremmin netissä? Pari viikkoa sitten tosiaan järjestelmä ei toiminut.
akula
Viestit: 44
Liittynyt: 23.3.2006 17:02

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja akula »

Miten ihmeessä toi checkkaus netissä on noin hidasta oon tuijottanut jo kahteen otteeseen tota; Pieni hetki, ole hyvä...
viestiä yli 20min kun olen yrittänyt paikkoja valita :(
täytyy kait kohta taas oottaa uusiks.
Ilkka

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

akula kirjoitti:Miten ihmeessä toi checkkaus netissä on noin hidasta oon tuijottanut jo kahteen otteeseen tota; Pieni hetki, ole hyvä...
viestiä yli 20min kun olen yrittänyt paikkoja valita :(
täytyy kait kohta taas oottaa uusiks.
Sulla ei taida kone pelittää kunnolla? Se kohta on aika raskas monelle koneelle mutta kyllä se muutamassa sekunnissa aukeaa.
akula
Viestit: 44
Liittynyt: 23.3.2006 17:02

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja akula »

oon kokeillu jo kahella eri koneella :), otetaankäyttöön kolmas...
Avatar
rensseli
Ukkomies
Viestit: 459
Liittynyt: 7.1.2005 23:20
Paikkakunta: Davao, Philippines

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja rensseli »

Ilkka kirjoitti:
akula kirjoitti:Miten ihmeessä toi checkkaus netissä on noin hidasta oon tuijottanut jo kahteen otteeseen tota; Pieni hetki, ole hyvä...
viestiä yli 20min kun olen yrittänyt paikkoja valita :(
täytyy kait kohta taas oottaa uusiks.
Sulla ei taida kone pelittää kunnolla? Se kohta on aika raskas monelle koneelle mutta kyllä se muutamassa sekunnissa aukeaa.
Sama oli viime viikon keskiviikkona jolloin chekkaus onnistui mutta ei suostunut aukasemaan sitä paikka luetteloa. ilmoitti vaan pieni hetki sellaiset pari tuntia. Soitto finskille ja onnistui paikankin varaaminen.
Tuomo
Viestit: 6901
Liittynyt: 16.12.2003 2:29
Paikkakunta: Samut Prakan

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Finnairin nettisivut ovat olleet perinteisesti raskaat.
Kukahan siellä on vastuullisena ja kuka ihme on sivut suunnitellut.
Avatar
Repsu
Lurkkeri
Viestit: 158
Liittynyt: 29.4.2008 14:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Repsu »

Tuomo kirjoitti:Finnairin nettisivut ovat olleet perinteisesti raskaat.
Kukahan siellä on vastuullisena ja kuka ihme on sivut suunnitellut.
Eikö ne juuri vaihtaneet ison sinisen ulos ja ottaneet Logican tilalle?

-- Repsu
[Repsun Skype-tunnus on repsutt]
Avatar
jugi
Viestit: 5317
Liittynyt: 21.4.2005 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja jugi »

Repsu kirjoitti:
Tuomo kirjoitti:Finnairin nettisivut ovat olleet perinteisesti raskaat.
Kukahan siellä on vastuullisena ja kuka ihme on sivut suunnitellut.
Eikö ne juuri vaihtaneet ison sinisen ulos ja ottaneet Logican tilalle?

-- Repsu
Jotenki muistelen, että sivut olisivat Wmdatan tekemät, joka siis on nykyään Logicaa. Taisivat valmistua puoli vuotta myöhässä ja toimimattomana.
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3830
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

jugi kirjoitti:Jotenki muistelen, että sivut olisivat Wmdatan tekemät, joka siis on nykyään Logicaa. Taisivat valmistua puoli vuotta myöhässä ja toimimattomana.
En tiedä minkä firman tekemät ovat, mutta vuosikausia ne on olleet jotenkin rampautuneena ja vasta viime kuukausina toimineet pääsääntöisesti paremmin. Finnair Plus -puolen ongelmat alkoivat jostain järjestelmäpäivityksestä jatkuivat muistaakseni lähes vuoden ennen kuin homma toimi edes kohtuullisesti.

Varmaan rahaa ja tupakkia on palanu noissa ongelmissa.
akula
Viestit: 44
Liittynyt: 23.3.2006 17:02

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja akula »

No en ihmettele mitään jos kerta WM-datalla on ollut sormet pelissä, se firma ei oo saanu aikaan ku sutta ja sekundaa.
Ei muuten ole onnistunut chekkaus vieläkään. Soitin asiakaspalveluun ja sekään ei päässyt paikkoja valkkaamaan, sano tekevänsä vikailmoituksen.
Avatar
apasra
Viestit: 4462
Liittynyt: 24.2.2004 22:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja apasra »

WM-data ei oikeen vakuuta, kovat on puheet mutta näytöt onnettomat.
Meillä duunissa osittain toimiva V10 toiminnanohjausjärjestelmä.

http://www.logica.fi/Finland/400007480
- som nam naa -
Wagana
Viestit: 5
Liittynyt: 21.1.2008 0:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Wagana »

btw..kun tekee sen online chek-inin niin täytyykö se tulostaa heti vai voi sen käydä myöhemmin tulostamassa sieltä?
Aattelin jos sen aukeamista oikein rupeaisi kärkkymään, mutta tulostinta en omista :(
Anna Karkki
Viestit: 140
Liittynyt: 24.4.2007 14:31

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Anna Karkki »

Wagana kirjoitti:btw..kun tekee sen online chek-inin niin täytyykö se tulostaa heti vai voi sen käydä myöhemmin tulostamassa sieltä?
Aattelin jos sen aukeamista oikein rupeaisi kärkkymään, mutta tulostinta en omista :(
Mulla ainakin tuli meiliin tuo. Ja ilmeisesti sen voi ottaa myös tekstiviestinä... :)
Fred

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Fred »

Koska toi ikäloppu rohjo vaihdetaan johonkin uudempaan koneeseen? Lentoemäntä serkkutyttökin kirosi Bangkokin lentoja, joita aina joskus sattuu kohdalle.
Ilkka

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Fred kirjoitti:Koska toi ikäloppu rohjo vaihdetaan johonkin uudempaan koneeseen? Lentoemäntä serkkutyttökin kirosi Bangkokin lentoja, joita aina joskus sattuu kohdalle.
Serkkutyttösi ja sinä tarvitsisitte luentoja mikä on ikäloppu ja mikä on rohjo ja missä niitä liikkuu. Kummatkaan ei ole sellaista ilmeisesti nähneet edes valokuvissa.
Avatar
apasra
Viestit: 4462
Liittynyt: 24.2.2004 22:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja apasra »

Muistaakseni kun teki netissä check-innin niin pelkkä tekstari riittää vahvistukseksi suomessa, thaimaan päässä se ei riitä vaan pitää olla tulostettu.
- som nam naa -
Vastaa Viestiin